Uncategorized

Vastgoedbeheer

24 maart 2017

Als bewoner van een complex maak je het vaak genoeg mee dat er tijdens het bewonen diverse onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Dit kan gaan om bijvoorbeeld een kapot raam, een lekke leiding, een vochtplek door een lekkage bij de buren, etc. In de meeste gevallen ben je dan verplicht om dit te melden aan de huisbaas of de verhuurder. Ook kunnen er in het gebouw bepaalde storingen optreden die zo snel mogelijk verholpen dienen te worden. Bijna alle complexen hebben tegenwoordig namelijk verschillende automatische deuren en deurbel-systemen, en natuurlijk wil je dat dit allemaal naar behoren werkt. Om op tijd op deze storingen in te spelen is het mogelijk als huisbaas of verhuurder om dagelijks technisch beheer in te schakelen. Dit beheer maakt het mogelijk om een storing snel en efficiënt op te lossen zonder dat de bewoners aan het complex er last van zullen hebben. Vaak kunt u middels dit beheer een storing zelfs van te voren aan zien komen en deze voorkomen. Er wordt gebruik gemaakt van speciale software wat als voordeel heeft dat de storingsafhandeling scherp in het vizier kan worden gehouden. Binnen no time kan er een storingsdienst op een melding afgaan, waardoor de bewoners zo kort mogelijk last ondervinden van het defect. Mocht er in het onderhoudsplan staan dat er diverse herstelwerkzaamheden moeten plaatsvinden, bijvoorbeeld schilderwerk, dan kun je dit laten begeleiden door projectmatig technisch beheer. Er zal dan toezicht zijn door een extern bureau op de herstelwerkzaamheden en er kan advies worden gegeven  over hoe je complexe problemen aan kunt pakken. Bovendien wordt er kritisch gekeken naar de noodzaak om werkzaamheden slim en voordelig te combineren. Ook kun je begeleiding krijgen bij asbestproblemen of als er delen van het pand toe zijn aan renovatie. Deze hele planning kost wat tijd en moeite, maar zal uiteindelijk zorgen voor een fikse kostenbesparing.

You Might Also Like