Zie je eigenlijk altijd wel de stoflaag bij jouw of je collega’s op het bureau liggen en heb je zo nog wel meer zaken, waardoor je niet tevreden bent over het huidige schoonmaakbedrijf? Dan wordt het tijd om een nieuw schoonmaakbedrijf te vinden. We geven in dit artikel een aantal tips.
Stel vast wat er precies moet gebeuren
Bij het vinden van het juiste schoonmaakbedrijf zal er eerst vastgesteld worden wat precies moet gebeuren. Gaat het alleen om het schoonmaken van het kantoor? Of moet er juist veel meer gebeuren? Hierbij kun je denken aan het onderhouden van de tuin, reinigen van de gevel of het wassen van de ramen. Zo kan een bedrijf dat alleen schoonmaaksters heeft voor het schoonmaken van het kantoor niet voldoen aan alle andere werkzaamheden en zullen er ook gegarandeerd bedrijven afvallen.
Het schoonmaakbudget
Als werkgever ben je verantwoordelijk voor de hygiëne op het kantoor. Hierbij is het dus belangrijk om een budget beschikbaar te stellen, waarmee een bedrijf kan worden ingeschakeld en zo de hygiëne kan worden gewaarborgd. Dat er een budget wordt vrijgemaakt wil natuurlijk niet zeggen dat alles bij een bedrijf als Ambiance Schoonmaakdiensten komt liggen. Het personeel moet zelf nog steeds bijdragen aan een schoon en fris kantoor. Dit kan gemakkelijk worden behaald door vooraf duidelijk afspraken te maken.
Afspraken met het schoonmaakbedrijf
Als je eenmaal het schoonmaakbedrijf gevonden hebt is het ook belangrijk dat er duidelijk afspraken worden gemaakt. Dit kan direct in het contract worden vastgelegd. Hierbij kun je denken aan afspraken als wat er wordt schoongemaakt, de frequentie van het schoonmaken en wat er gebeurd als de vaste schoonmakers ziek of op vakantie zijn. Wellicht hoef je ook helemaal geen vaste schoonmaker en is het prima dat het elke keer een andere schoonmaker is.